Trasy pochodu a cyklotras 2015:

Kočárková 4 km

Start - Základní škola Eduarda Štorcha v Ostroměři -> modrá -> Hradišťko -> modrá -> ostroměřské slovanské hradiště kmene Charvátů -> modrá -> okolo vodní nádrže až k bývalému lomu Vlčí jáma -> vlastní značení -> pozvolné klesání na jih -> vlastní značení -> sestup k bývalému kravínu -> vlastní značení -> hlavní silnice u hřbitova -> vlastní značení -> do Ostroměře po chodníku okolo benzínové pumpy, dále ke kapli Nejsvětější trojice -> vlastní značení -> cíl - základní škola

7 km

Start - Základní škola Eduarda Štorcha v Ostroměři -> modrá -> Hradišťko -> modrá -> ostroměřské slovanské hradiště kmene Charvátů -> modrá -> okolo vodní nádrže až k bývalému lomu Vlčí jáma -> vlastní značení -> pozvolné klesání po široké cestě až k napojení na červené značení, odbočit vpravo -> červená -> klesání lesem k bývalému táboru na Libíně -> červená -> přes železniční trať, okolo penzionu Sluníčko až k pomníku Aloise Jiráska na Libíně -> zelená -> zpět k železničnímu přejezdu, okolo Machova mlýna -> zelená -> odbočit vpravo a za stálého stoupání na hřeben nad Ostroměří -> zelená -> ostroměřské slovanské hradiště kmene Charvátů -> modrá -> napojení zeleného značení na modré značení -> modrá -> Hradišťko -> modrá -> cíl - základní škola

12 km

Start - Základní škola Eduarda Štorcha v Ostroměři -> modrá -> ostroměřské slovanské hradiště kmene Charvátů -> modrá -> okolo vodní nádrže až k bývalému lomu Vlčí jáma -> vlastní značení -> pozvolné klesání po široké cestě až k napojení na červené značení, odbočit vpravo -> červená -> klesání lesem k bývalému táboru na Libíně -> červená -> přes železniční trať až k pomníku Aloise Jiráska na Libíně -> červená -> osada Libín -> červená -> rozcestí nad Libínem -> červená -> odbočit vpravo, křižovatka na kraji lesa, odbočit vlevo -> červená -> asfaltová cesta, následně odbočit vpravo-> červená -> stálé stoupání po lesní cestě na hřeben Hořického chlumu -> červená -> rozcestí nad Chloumkami -> žlutá -> obec Chloumky - náves, hřiště, rybník -> žlutá -> klesání po asfaltové silnici podél lesa a ovocného sadu až do Holovous -> žlutá -> obec Holovousy - náves s rybníkem, u obecního úřadu lípa zasazena dne 16. 4. 2014 prezidentem republiky -> žlutá -> Mariánský sloup a napojení na Holovousovu naučnou stezku a rovně k hlavní silnici -> žlutá -> hostinec U Krejčů, zabočit vpravo -> žlutá -> prašná cesta, Boží muka a 3 smírčí kříže na okraji obce Holovousy -> žlutá -> cesta mezi poli lemovaná jabloněmi (odrůda Holovouský malináč) -> žlutá -> POZOR - železniční přejezd!, osada Hlásek - bývalé lázně -> vlastní značení -> zabočit vpravo, přejít přes lávku přes tok řeky Javorky -> vlastní značení -> výstup na hlavní silnici Šárovcova Lhota - Ostroměř -> vlastní značení -> hlavní silnice, v zatáčce při silnici příjemné odpočívadlo -> vlastní značení -> po silnici k tvrzi na Hradišťku -> modrá -> napojení na modré značení -> modrá -> cíl - základní škola

20 km

Start - Základní škola Eduarda Štorcha v Ostroměři -> modrá -> ostroměřské slovanské hradiště kmene Charvátů -> modrá -> okolo vodní nádrže až k bývalému lomu Vlčí jáma -> vlastní značení -> pozvolné klesání po široké cestě až k napojení na červené značení, odbočit vpravo -> červená -> klesání lesem k bývalému táboru na Libíně -> červená -> přes železniční trať až k pomníku Aloise Jiráska na Libíně -> zelená -> osada Libín, bývalý Gregorův hostinec -> zelená -> rozcestí Nad Libínem -> zelená -> odbočit vlevo -> zelená -> sestup po asfaltové silnici směrem na Šárovcovu Lhotu -> zelená -> železniční přejezd před Šárovcovou Lhotou -> vlastní značení -> most přes řeku Javorku a socha sv. Jana Nepomuckého -> vlastní značení -> stoupaní lesem na rozcestí Zádušní -> modrá -> myslivecké hájenka a koupaliště -> modrá -> náměstí Mlázovice -> zelená -> stoupaní po polní cestě a lesem -> zelená -> rozcestí na hřebeni - Mlázovický chlum -> červená -> hřebenová cesta k mohyle Viléma Konecchlumského v Konecchlumí -> vlastní značení -> lesem do Vojic -> vlastní značení -> pomník Mistra Jana Husa -> vlastní značení -> kaplička -> zelená -> Podhorní Újezd - náves -> zelená -> pískovcový kříž v křižovatce v Podhodhorním Újezdě -> vlastní značení -> stoupání na konec obce a k pískovcovému lomu až na hřebenovou cestu -> modrá -> okolo Hrozného buku, vodní nádrže a přes slovanské hradiště kmene Charvátů -> modrá -> cíl - základní škola

30 km

Start - základní škola Eduarda Štorcha v Ostroměři -> zelená -> ostroměřské slovanské hradiště kmene Charvátů -> zelená -> pozvolné klesání do Mezihořského údolí -> zelená -> pomník spisovatele Aloise Jiráska na Libíně -> zelená -> osada Libín, bývalý Gregorův hostinec -> zelená -> rozcestí Nad Libínem, odbočit vpravo -> červená -> křižovatka na kraji lesa, odbočit vlevo -> červená -> asfaltová cesta, následně odbočit vpravo-> červená -> stálé stoupání po lesní cestě na hřeben Hořického chlumu -> červená -> hřebenová cesta po Hořickém chlumu až na rozhlednu nad Hořicemi -> žlutá -> cesta lesem dolů k Černínu -> vlastní značení -> odbočit vlevo a pokračovat po široké lesní cestě, mírné klesání -> vlastní značení -> křižovatka v lese, odbočit mírně vpravo a pokračovat lesem až k silnici -> vlastní značení -> odbočit vlevo, po asfaltové silnici dojít do Šárovcovy Lhoty -> vlastní značení -> křižovatku projít přímo rovně směrem k Obecní hospodě, kde napojení na zelené značení -> zelená -> pokračovat ze Šárovcovy Lhoty směrem na Libín -> zelená -> železniční přejezd za Šárovcovou Lhotou -> vlastní značení -> odbočit vpravo, most přes řeku Javorku a socha sv. Jana Nepomuckého -> vlastní značení -> stoupaní lesem na rozcestí Zádušní -> modrá -> myslivecké hájenka a koupaliště -> modrá -> náměstí Mlázovice -> zelená -> stoupaní po polní cestě a lesem -> zelená -> rozcestí na hřebeni - Mlázovický chlum -> červená -> hřebenová cesta k mohyle Viléma Konecchlumského v Konecchlumí -> vlastní značení -> lesem do Vojic -> vlastní značení -> pomník Mistra Jana Husa -> vlastní značení -> kaplička -> zelená -> Podhorní Újezd - náves -> zelená -> pískovcový kříž v křižovatce v Podhodhorním Újezdě -> vlastní značení -> stoupání na konec obce a k pískovcovému lomu až na hřebenovou cestu -> modrá -> okolo Hrozného buku, vodní nádrže a přes slovanské hradiště kmene Charvátů -> modrá -> cíl - základní škola

cyklotrasa 25 km

Start - Základní škola Eduarda Štorcha v Ostroměři -> Hradištko -> Mezihoří -> křižovatka u Šárovcovy Lhoty -> Mlázovice -> Choteč -> Hřídelec (Hřídelecká hůrka - vyhaslá sopka; památník zříceného amerického bombardéru B-17) -> Lány -> začátek Lázní Bělohrad -> Svatojanský Újezd -> křižovatka u Šárovcovy Lhoty -> Mezihoří -> cíl - Základní škola Eduarda Štrocha v Ostroměři

Zpět na hlavní stránku

cyklotrasa 35 km

Start - Základní škola Eduarda Štorcha v Ostroměři -> Hradištko -> Mezihoří -> most přes Javorku u Šárovcovy Lhoty -> železniční přejezd -> zelená -> rozcestí Nad Libínem -> červená -> široká lesní cesta po úbočí Chlumu nad Tikovem a Lukavcem, pozvolné stoupání -> Dachovská spojka -> Dachovy -> Červená Třemešná a výjezd ke kostelu sv. Jakuba Většího -> odbočit vpravo, cesta lesem, červená -> Byšičky - kostel sv. Petra a Pavla -> sjezd a odbočit vpravo -> výjezd na hlavníní silnnici, kde odbočit vlevo -> Lázně Bělohrad -> Svatojanský Újezd -> křižovatka u Šárovcovy Lhoty -> Mezihoří -> cíl Základní škola Eduarda Štrocha v Ostroměři

cyklotrasa 50 km

Start - Základní škola Eduarda Štorcha v Ostroměři -> Hradištko -> Mezihoří -> most přes Javorku u Šárovcovy Lhoty -> železniční přejezd -> zelená -> rozcestí Nad Libínem -> červená -> široká lesní cesta po úbočí Chlumu nad Tikovem a Lukavcem, pozvolné stoupání -> Dachovská spojka -> Dachovy -> Červená Třemešná -> Vidoň -> postupně cesta lesem kolem Kalského mlýna -> stálé stoupání -> Kal - zděná venkovská kovárna s kovářskými symboly ve štítu -> křižovatka nad Peckou, odbočit vpravo -> sjezd dolů, Pecka (hrad, náměstí) -> sjezd dolů, Bělá u Pecky -> v křižovatce vlevo, směr Lázně Bělohrad -> odbočit vpravo, do obce Uhlíře -> stálé stoupání -> Valdov -> na křižovatce rovně -> pozvolný sjezd do obce Hřídelec (Hřídelecká hůra - vyhaslá sopka; památník zříceného amerického bombardéru B-17) -> Lány -> Lázně Bělohrad -> Svatojanský Újezd -> křižovatka u Šárovcovy Lhoty -> Mezihoří -> cíl - Základní škola Eduarda Štrocha v Ostroměři