Trasy pochodu 2018:

kočárková 3 km - naučná stezka Eduarda Štorcha

Start - Základní škola Eduarda Štorcha v Ostroměři -> zelená + zelená - naučná stezka -> obecní úřad, ulice Profesora Františka Vojtíška -> zelená + zelená - naučná stezka -> odbočit vlevo, ulice Hradišťská -> zelená + zelená - naučná stezka -> tvrz na Hradišťku, odbočit vlevo, stoupání okolo ovocného sadu a vstupu do střelecké skály (střelnice) -> zelená + zelená - naučná stezka -> Ostroměřské hradiště kmene Charvátů -> zelená - naučná stezka -> odbočit vpravo, pozvolné klesání k Junácké skále -> zelená - naučná stezka -> hlavní silnice Ostroměř - Mezihoří -> zelená - naučná stezka -> odbočit vpravo a po silnici okolo odpočívadla v zatáčce -> zelená - naučná stezka -> tvrz Hradišťko -> zelená + zelená - naučná stezka -> cíl - základní škola

7 km

Start - Základní škola Eduarda Štorcha v Ostroměři -> zelená -> Ostroměřské hradiště kmene Charvátů -> zelená -> pozvolné klesání do Mezihořského údolí -> zelená -> pomník spisovatele Aloise Jiráska na Libíně -> červená -> zpět k železniční trati -> červená -> stoupání lesem -> vlastní značení -> bývalý lom Vlčí jáma -> modrá -> okolo vodní nádrže a přes slovanské hradiště kmene Charvátů -> modrá -> cíl - základní škola

12 km

Start - Základní škola Eduarda Štorcha v Ostroměři -> zelená -> Ostroměřské hradiště kmene Charvátů -> zelená -> pozvolné klesání do Mezihořského údolí -> zelená -> pomník spisovatele Aloise Jiráska na Libíně -> zelená -> osada Libín -> zelená -> směr na Šárovcovu Lhotu -> zelená -> železniční přejezd před Šárovcovou Lhotou -> vlastní značení -> most přes řeku Javorku a socha sv. Jana Nepomuckého -> vlastní značení -> stoupaní lesem na rozcestí Zádušní -> modrá -> stoupání lesem na rozcestí Maxinec-> modrá -> hřeben Mlázovického chlumu -> modrá -> okolo Hrozného buku, vodní nádrže a přes slovanské hradiště kmene Charvátů -> modrá -> cíl - základní škola

20 km

Start - Základní škola Eduarda Štorcha v Ostroměři -> zelená -> Ostroměřské hradiště kmene Charvátů -> zelená -> pozvolné klesání do Mezihořského údolí -> zelená -> pomník spisovatele Aloise Jiráska na Libíně -> zelená -> osada Libín -> zelená -> směr na Šárovcovu Lhotu -> zelená -> železniční přejezd před Šárovcovou Lhotou -> vlastní značení -> most přes řeku Javorku a socha sv. Jana Nepomuckého -> vlastní značení -> stoupaní lesem na rozcestí Zádušní -> modrá -> myslivecké hájenka a koupaliště -> modrá -> náměstí Mlázovice -> zelená -> stoupaní po polní cestě a lesem -> zelená -> rozcestí na hřebeni - Mlázovický chlum -> červená -> hřebenová cesta k mohyle Viléma Konecchlumského v Konecchlumí -> vlastní značení -> lesem do Vojic -> vlastní značení -> pomník Mistra Jana Husa -> vlastní značení -> kaplička -> zelená -> Podhorní Újezd - náves -> zelená -> vysoká borovice a kříž v Podhodhorním Újezdě -> vlastní značení -> stoupání na konec obce a k pískovcovému lomu až na hřebenovou cestu -> modrá -> okolo Hrozného buku, vodní nádrže a přes slovanské hradiště kmene Charvátů -> modrá -> cíl - základní škola

30 km

Start - ákladní škola Eduarda Štorcha v Ostroměři -> zelená -> Ostroměřské hradiště kmene Charvátů -> zelená -> pozvolné klesání do Mezihořského údolí -> zelená -> pomník spisovatele Aloise Jiráska na Libíně -> zelená -> osada Libín -> červená -> hřebenová cesta po Hořickém chlumu na rozhlednu -> žlutá -> cesta lesem dolů k Černínu až ke kostelu sv. Petra a Pavla na Byšičkách -> žlutá -> Bažantnice -> žlutá -> okolo budovy lázní a dále na náměstí Lázně Bělohrad -> zelená -> přes Horní Novou Ves a Šárovcovu Lhotu okolo staré cihelny -> zelená -> přes železniční přejezd, okolo obecní hospody až k železničnímu přejezdu v Mezihoří -> vlastní značení -> od přejezdu přes říčku Javorku a okolo sochy sv. Jana Nepomuckého stoupání lesem na rozcestí Zádušní -> modrá -> odbočit vlevo do kopce na rozcestí Maxinec (nejvyšší bod pásma Chlumů, 450 m n.m.) -> modrá -> okolo Hrozného buku, vodní nádrže a přes slovanské hradiště kmene Charvátů -> modrá -> cíl - základní škola

cyklotrasa 25 km

Start - základní škola Eduarda Štorcha v Ostroměři -> směr Domoslavice -> Sylvárův Újezd -> Lískovice -> Šaplava -> Loučná Hora - dřevěný kostel sv. Jiří se zvonicí -> Ohnišťany -> Staré Smrkovice -> Nevratice -> Chomutice -> Obora -> cíl základní škola v Ostroměři

cyklotrasa 35 km

Start - základní škola Eduarda Štorcha v Ostroměři -> směr Domoslavice -> Sylvárův Újezd -> Lískovice -> Šaplava -> Loučná Hora - dřevěný kostel sv. Jiří se zvonicí -> Smidary -> Vysoké Veselí -> Veselská Lhota -> Stříbrnice -> Třtěnice -> Chomutice -> Obora -> cíl základní škola v Ostroměři

cyklotrasa 50 km

Start - základní škola Eduarda Štorcha v Ostroměři -> směr Domoslavice -> Sylvárův Újezd -> Lískovice -> Šaplava -> Loučná Hora - dřevěný kostel sv. Jiří se zvonicí -> Smidary -> Vysoké Veselí -> Volanice -> Češov -> Liběšice -> Slatiny -> Milíčeves -> Butoves -> Třtěnice -> Chomutice -> Obora -> cíl základní škola v Ostroměři